EHBO Vereniging LISSE

Vrijdagavond 15 februari 2008 vierde de EHBO Vereniging LISSE haar 75 jarige jubileum in het dienstencentrum de Beukenhof te Lisse.

De in 1933 opgerichte vereniging, met 120 leden, geeft naast herhalingscursussen voor haar leden ook een beginnerscursus waar op dit moment 10 cursisten aan deelnemen.

Eind 2007 heeft de vereniging 50 leden opgeleid tot AED (Automatische Externe Defibrillator) bedienaar zodat deze leden nog effectiever kunnen reanimeren met behulp van de AED.

Binnen de gemeente LISSE ondersteund de EHBO Vereniging LISSE diverse evenementen.

Tijdens een druk bezochte receptie vrijdagavond deelde de jubilerende vereniging LISSE een cheque uit aan Doe Een Wens Stichting Nederland.

Tijdens een inzamelingsactie ter gelegenheid van het jubileum heeft de EHBO vereniging geld ingezameld voor het goede doel de Doe Een Wens Stichting Nederland.

De Doe Een Wens Stichting Nederland vervult vanaf 1989 de liefste wens van een kind, tussen de drie en achttien jaar, met een levensbedreigende ziekte, wonend in Nederland.
Dit gebeurd op een zorgvuldige manier waarbij de privacy van het kind en het gezin verzekerd is. De Stichting streeft ernaar van elke wensvervulling een unieke gebeurtenis te maken, waarbij de vreugde van het kind centraal staat en waar het kind en de familie van kunnen genieten. In haar 15-jarig bestaan heeft de stichting meer dan 2.400 wensen vervuld.

De wens
De meeste wensen van wenskinderen zijn:

1. Ik zou graag iets doen, bijvoorbeeld in een onderzeeër zitten
  2. Ik zou graag iemand willen ontmoeten, bijvoorbeeld artiest of filmster
  3. Ik zou graag ergens naar toe willen, bijvoorbeeld pretpark, attractie
  4. Ik zou graag iets krijgen, bijvoorbeeld een spelcomputer

Aanpak
De Doe Een Wens Stichting Nederland zorgt voor de vervulling van de wens, indien nodig voor een deskundige begeleiding en regelt alle praktische zaken, zoals de reis en het verblijf van het kind en de gezinsleden.
Alle kosten komen voor de rekening van de Stichting.
Dit is mogelijk dankzij giften en fondsenwervende acties (geld en natura) van donateurs, bedrijven, clubs, scholen en verenigingen zoals in dit geval de EHBO Vereniging LISSE

De EHBO Vereniging LISSE is vereerd op deze manier haar 75 jarige jubileum te mogen delen met een wens van een van de wenskinderen.

Aan alle die deze actie mogelijk hebben gemaakt hartelijk dank.