EHBO-Lisse aanwezig bij de Dag van de Bouw, zaterdag 04 juni 2016.

Maar liefst 1.100 bezoekers kwamen naar het Lisser Art Museum (LAM) in aanbouw op
het terrein van het kasteel Keukenhof. Die bouwplaats was een van de 1dag_van_de_bouw70 bouwplaatsen die men zaterdag 4 juni gratis kon bezoeken. En bouwbedrijf IBB Kondor en KVDK Architecten hadden er samen met diverse onderaannemers en toeleveringsbedrijven een feestje van gemaakt!

Om 10:00 uur was de EHBO-post ingericht in een van de ”bouwketen”. Tegenwoordig zijn dat kant en klare kantoren, kantines of kleedkamers. Eerst met z’n drieën waren we in twee ploegen (van elke drie uurtjes), tot 16:00 aanwezig. En om maar meteen met de score te komen: gelukkig was er niets ernstigs gebeurd pff.., want het was al warm genoeg. Een jongetje had een spatje cement in z’n oog gekregen, een oude verstuiking speelde op, iemand die last had van hooikoorts en of de warmte, een schaafwondje en ouderen die we even in de gaten moesten houden in het labyrint van trappen en ruimtes, dat was alles.

Deelnemers dag van de bouw